Kenwood DNX9280BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DNX9280BT op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

An 13-05-2016

toch wat teleurgesteld

Geschreven voor: Kenwood DNX9280BT

Na zorgvuldig vergelijk heb ik dit navigatiesysteem ongeveer vijf jaar geleden aangeschaft. Het scherm is mooi groot en duidelijk, ook de kleuren zijn helder. Het touche screen kon iets vlotter reageren, dat was wat bij te stellen maar niet veel. Het systeem heeft veel mogelijkheden en ook de positie van het scherm is prettig instelbaar. Van zonlicht heb je weinig last. De mindere punten zijn:
- het scherm is in beginsel niet gemakkelijk te verwijderen en terug te plaatsen. Bij het terugplaatsen moet je er goed recht voor zitten, rustig zijn en een keer diep adem halen, anders komt het scheef vast te zitten en dan krijg je het moeilijk weer los.
- de contactpuntjes achter het scherm maken na het terugplaatsen vaak geen goed contact waardoor het scherm zwart blijft of niet goed bedienbaar is en de navigatie niet werkt.
- de spraakbesturing werkt zeer matig.
- het systeem is heel moeilijk te upgraden, zowel de software als de kaarten, het klinkt allemaal makkelijk vanaf de handleiding maar de uitvoering is anders. Toen het bij mij uiteindelijk gelukt was nieuwe kaarten te upgraden gaf hij mijn omgeving niet meer compleet weer als ik niet een adres had ingeklopt maar gewoon de kaart bij het rijden had aanstaan.
- sinds kort breekt het apparaat steeds na ongeveer een minuut mijn bluetooth verbinding af, waardoor uitbellen of naar muziek luisteren vanaf mijn smartphone niet meer mogelijk is.
Een mooi systeem, goed beeldscherm, veel mogelijkheden maar toch wel erg duur voor de kwaliteit die je er uiteindelijk voor krijgt, het heeft wat ongemakken.

zwamvis1 08-12-2011
Geschreven voor: Kenwood DNX9280BT

Echt een belachelijk slecht apparaat. Ik heb deze ongezien gekozen nadat voor de 2de keer mijn RNS510 van VW uit mijn leaseauto was gejat. Heb daar erg veel spijt van. Is een dagelijkse ergenis. Een greep uit de mijn bevindingen:

1. Traahaag...

2. Interface is volstrekt ouderwets. Het is lastig om bijvoorbeeld vanuit het ene menu snel naar een ander menu te navigeren. Layout is ook een rommeltje. Ziet er gewoon niet netjes uit.

3. In het hoofdmenu zijn niet alle iconen van het sub-menu in zijn geheel weergegeven. Hoe haalt een ontwerper het in zijn hoofd om een icoon half weer te geven en de andere helft buiten het scherm te laten vallen? Neemt ie zijn werk niet serieus of zo?

4. Garmin navigatie....zucht. Ook traag, en niet intuitief. Amerikanen nemen er misschien genoegen mee, maar ik niet. Vraagt ook elke keer of ik wel zelf de verantwoordelijkheid neem om het apparaat te bedienen terwijl ik rijdt, want het zou wel eens onveilig kunnen zijn.

5. RDS AF werkt niet jofel, zou ook kunnen komen door perikelen met onze zendmasten. Had ik bij de RNS trouwens geen last van.

6. Bij het handsfree bellen na ongeveer 5 minuten ontstaat er een enorme brom. Die houdt alleen op als ik de telefoon van de lader afhaal en minsten een meter van de radio vandaan houdt en blijf houden.

7. Er is gewoon niet goed over nagedacht. Als ik aan het navigeren ben en ik wordt gebeld is mijn navigatiescherm in een keer verdwenen. En dan moet ik mijn aandacht daar weer aan schenken.

Nogmaals: broddelwerk. Kijk verder naar een ander systeem.

Jas74 10-01-2012

hoi Zwamvis1, ik ben het helemaal eens met jouw beschrijving over dit Kenwood apparaat! Bij mij is ook de Rns510 uit mijn leasewagen gestolen. ik heb ook gekozen voor een apparaat met een afneembaarfront om zo af te zijn van inbraak. Ik heb er nu al spijt van. Afgelopen vrijdag door het schadebedrijf ingebouwd en maandag al kapot (1x iets scheef inklikken en je krijgt 'm met geen mogelijkheid meer eruit; alleen dus met wat geweld). Vandaar dat er nu al wat is afgebroken, waardoor ik het apparaat niet meer kan gebruiken. Ik vind dit niet kunnen voor zo'n apparaat van 1800 euro. Ik kon ook kiezen voor wederom een Rns510 icm Navilock, maar ook dit zou makkelijk te stelen zijn met nog meer schade tot gevolg. Vandaar mijn keuze voor deze Kenwood. Helaas zijn eventuele reparatiekosten of een hele nieuwe voor eigen kosten. Dus daar ben ik echt goed ziek van. Het klopt ook dat ze bij Kenwood niet hebben nagedacht over dit navigatiesysteem; totaal geen logica. Kan geeneens normaal door het telefoonboek bladeren en spraagestuurd bellen of navigeren.